Cultuur- en techniekeducatie voor het onderwijs in Zoetermeer

Voor je schoolteam

Teamtraining

Gaan jullie aan de slag met een nieuwe kunstdiscipline? Beginnen jullie schoolbreed aan een (nieuwe) leerlijn? Dan is een teamtraining een goede manier om samen van start te gaan. De teamtraining maakt de leerkrachten deskundig in het geven van de lessenreeks en enthousiasmeert het team om er aan te beginnen. De training wordt gegeven door een ervaren kunstvakdocent. Een teamtraining kan aangevraagd worden door een mail te sturen aan de cultuurbegeleider van je school of neem contact op met Cultuur en Techniek op School.

Een teamtraining duurt 1,5-2 uur en is gratis.

Co-teaching

Zijn er leerkrachten binnen je team die wat moeite hebben met het zelf geven van de lessen van de leerlijn? Om allerlei redenen kan een leerkracht soms wat extra coaching gebruiken. Dan bestaat er de mogelijkheid tot co-teaching. Met een ervaren kunstvakdocent wordt een kort coaching-traject afgesproken, waarin een voorbeeldles, een les samen geven, voorbespreking en nabespreking, of dit alles in combinatie, tot de mogelijkheden behoort. Co-teaching kan aangevraagd worden door een mail te sturen naar de cultuurbegeleider van je school of neem contact op met Cultuur en Techniek op School.

Kosten worden bepaald na overleg.

Hebocon training

Jullie willen met techniek aan de slag in de klas? Dan is Hebocon bij uitstek een leuk project waarbij leerlingen bedenken, bouwen en battelen! Ze maken in een aantal lessen van eenvoudige materialen een bewegend robotje, dat vervolgens probeert om de robots van hun klasgenootjes uit het speelveld te duwen. Wie als eerste over de rand komt, verliest de battle. Er is een kant en klare lessenreeks om als leerkracht zelf de lessen te kunnen geven. Maar hoe doe je dat eigenlijk? In deze teamtraining Hebocon doorloop je het hele proces in sneltreinvaart. Je leert de materialen kennen, je leert de basis van een stroomcircuit begrijpen en je ontdekt welke bewegingsmechanismen je kan inzetten. Samen met je collega’s bouw je in no-time een robot en laat deze aan het eind van de workshop tegen elkaar strijden.

Meer informatie over Hebocon

Een Hebocon training duurt 1,5 uur en kan op school of bij CKC & partners plaatsvinden.

Prijs op aanvraag.